AM Pictures wijkt af van het traditionele film productie proces; een scenario schrijven op basis van een boek, de film produceren met een onbekende cast en dan maar hopen dat er een markt is voor het eindproduct. Nee, wij draaien het om. Wat vraagt de markt? Welke doelgroep is interessant? Wat speelt er in die doelgroep en hoe is deze uiteindelijk te bereiken?

Produceren op basis van doelgroepsegmentatie

Doelgroepsegmentatie tot in het kleinste detail; Welke muziek luisteren ze? Welk tv programma kijken ze? Waar kopen ze hun kleding? Wat zijn hun hobby’s? Welke media gebruiken ze? Al deze elementen krijgen een plek in de productie en/of marketing strategie.

Door de brede kennis en ervaring van ons kernteam start het marketingproces gelijktijdig met de conceptfase en zal deze synchroon lopen met het productieproces. Op deze manier binden wij onze doelgroep al in een zeer vroeg stadium en zal het eindproduct ze op zoveel mogelijk punten raken.

Maximaal resultaat met een minimaal budget

Doordat wij het overgrote deel van het (pre) productie- en marketingproces intern uitvoeren in samenwerking met jonge talenten kunnen wij werken met een aanzienlijk lager budget dan de gemiddelde Nederlandse productie. Daarnaast zijn wij non-stop op zoek naar geschikte partners voor investeringen of barterovereenkomsten.

Dit is AM Pictures ‘in a nutshell’. Wilt u meer weten over onze werkwijze en wat wij evt. voor elkaar kunnen betekenen neem dan gerust even contact op.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws

omtrent onze nieuwe films?